به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ این شرکت با تولید بازی ای به نام "Kuma\War"که به صورت سریالی عرضه می شود، اکثر وقایع مهم سیاسی و نظامی روز را به اصطلاح بازسازی کرده و به کاربران اجازه تجربه مستقیم واقعه مورد نظر (البته با قرائت خاص خود) را می دهد. شرکت Kuma درزمینه ایران هراسی و توهین به اسلام نیز سابقه طولانی دارد. قرار دادن مراحلی مربوط به آزادی گروگان ها در ایران ( Iran Hostage Rescue Mission ) و حمله به ایران (Assault on Iran ) نمونه های شاخصی از نگاه مغرضانه این شرکت به موضوع ایران و ترویج ایران هراسی است.
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی

البته ساخت و تولید بازی تنها وظیفه تعریف شده این شرکت نیست و مأموریت جاسوسی از سایر کشورها نیز در دستور کار این شرکت قراردارد. 

 اعتراف یکی از جاسوس های اجیرشده این شرکت به نام "امیر میرزایی حکمتی"  نیز دلیل محکمی بر این ادعاست.
وی در سال 1390 خود به این موضوع اعتراف کرد که:"پس از اینکه در سال 2001 از دبیرستان فارغ التحصیل شدم، تصمیم گرفتم به نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا ملحق شوم. بعد از دیدن آموزش های اولیه، وقتی که متوجه شدند زبان فارسی و مقداری عربی بلدم، من را برای فراگیری آن ها به دانشگاه فرستادند. پس از یادگیری زبان، به عنوان تحلیلگر امنیتی با ارتش آمریکا همکاری خودم را آغاز کردم. سپس برای دارپا (Defense Advanced Research Projects Agency ) شرکت بازی سازی ( Kuma و BAE Systems ) مشغول به کار شدم.
 
این جاسوس اجیر شده نحوه راه یابی اش به شرکت Kuma را این گونه شرح داده است:"پس از کارکردن برای دارپا، من به شرکت بازی سازی Kuma رفتم. آن ها از سازمان CIA بودجه دریافت می کردند تا فیلم ها وبازی های مجانی مخصوصی را برای مخدوش کردن افکار عمومی درباره خاورمیانه طراحی کنند.
 
هدف این کمپانی، این بود که مردم ایران و جهان را متقاعد کندکه هرکاری آمریکا درکشورهای دیگر انجام می دهد، اقدامی خوب و بنفع مردم دنیا است. مقامات رسمی Kuma درسال 2006 به من گفتندکه ما با دولت آمریکا قرار داد بسته ایم تا بازی هایی بسازیم که به تربیت نظامیان کمک کند.
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
پس از دستگیری و اعترافات حکمتی، آمریکا خواستار آزادی فوری جاسوس خود شد و چندین بار از طریق سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع این کشور در ایران است خواستار دسترسی کنسولی به حکمتی شد .

با چنین اوصافی،دور از انتظار نبود که این شرکت یکبار دیگر کینه دیرینه خود نسبت به کشور ایران را نشان دهد و با ساخت دو بازی ضد ایرانی به تخریب چهره ایران و توهین به نیروهای نظامی کشورمان بپردازد.

در سال 2014 ، شرکت Kuma دو بازی با نام های"واحد ببر وحده النمر" و "مسابقه شوالیه "سباق الفرسان" را به صورت سریالی و رایگان در فضای مجازی منتشر نمود که در هردوی آن ها به طور مستقیم به تخریب چهره ایران و اسلام می پرداختند.

واحد ببر
نکته: داستان این بازی ثبات و خط داستانی مشخصی ندارد و بیشتر قسمت های آن بر دو مبنای کلی نوشته شده اند:
 
1- تشویق بازیکن به اجرای بازی و طی کردن مراحل.

2-  تخریب چهره ایران و متحدان او .

از همین رو در این بازی با داستانی بسیار بی منطق طرف هستیم که به سختی می توان خط سیر ممتد و یک دستی را در آن یافت.

بازی با نمایش انفجاری تروریستی در یک کشتی باربری عربی در کانال سوئز آغاز می شود. پس از این انفجار اتحادیه عرب تشکیل جلسه فوری داده و کشورهای عضو برای رسیدگی به موضوع گرد هم می آیند.
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
در این جلسه مأمور ویژه اتحادیه عرب، زنی بی حجاب و کت وشلوار پوش! وارد شده و ضمن یادآوری پیمان همکاری اتحادیه عرب در زمان
بحران،از کشورهای عربی درخواست می کند تا با تشکیل یگانی ویژه موضوع حملات تروریستی را بررسی کنند.

 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
طبق اطلاعات آماری ارائه شده در این جلسه،حملات از سه نقطه اصلی در جنوب ایران، یمن و سوریه با محوریت نابودی اقتصادی، اکونومیک و ایجاد بحران سیاسی مدیریت می شوند و هدف و تمرکز اصلی آن ها ایجاد آشوب در پایتخت عربستان صعودی هستند!
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
پس از جلسه، با همکاری کشورهای عضو اتحادیه عرب، ارتشی ائتلافی تشکیل شده و در اولین اقدام رد گروهی را در رام الله فلسطین پیداکرده و طی عملیاتی مخفی وارد پایگاه آن ها می شوند.اما گروه اعزامی غافلگیر شده و بیشتر اعضای آن کشته می شوند.
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی

با از بین رفتن نیروهای ائتلافی،سران کشورهای عربی تصمیم می گیرند تا تیمی زبده تر از میان برترین مبارزان کشورهای عضو اتحادیه عرب (سعید از مصر، نعیم از لبنان، ماهر از عربستان سعودی، مصطفی از فلسطین و الجزایری از الجزیره ) را گرد هم آورده و با تشکیل گروهی ویژه به نام "ببرعرب"، مبارزه با عوامل ترور را در دستور کار خود قرار دهند.
 
در اولین مأموریت، پس از شناسایی مکان فعالیت به اصطلاح تروریست ها،گروه عازم غزه در فلسطین شده و در آنجا با آن ها درگیر می شوند، اما یک بار دیگر عملیات با شکست مواجه شده و مجبور به عقب نشینی می شوند.
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
کمی بعد، واحدهای تجسس ائتلافی، رد تروریست ها را در سوریه شناسایی کرده و موقعیت آن ها را به گروه ببر گزارش می کنند.گروه، بلافاصله به آنجا اعزام شده و طی عملیاتی ضربتی موفق به کشف و نابودی مقدار زیادی مواد مخدر که درحال ترانزیت به فلسطین بود می شوند!علاوه بر نابودی محموله عظیم مواد مخدر، در این عملیات، رد پایی از فردی به نام "محمود ابو حلیم" که با نیوهای نظامی جمهوری اسلامی ایران مرتبط بوده و ظاهراً مغز متفکر گروه های تروریستی در بازی نیز محسوب می شود، به دست می آید.
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی

همچنین اطلاعاتی از محل عملیات بعدی ابو حلیم در کشور عراق نیز کشف می شود و گروه ببرها برای متوقف کردن وی دست به کار می شوند. اما درست در لحظه ای که عملیات گروه به پیروزی کامل نزدیک شده بود، ابو حلیم با اسارت نامزد یکی از افراد اصلی گروه و تهدید وی، از مهلکه جان سالم به در برده و موفق به فرار می شود.
نیروهای ویژه برای رهایی گروگان که به مقر سازمان ملل در سوریه منتقل شده بود، وارد عمل شده و در آنجا با نیروهای ابو حلیم درگیر می شوند و پس از یک کشمکش طولانی گروگان را نجات می دهند، اما ابو حلیم باز هم موفق به فرار می شود. گروه عملیاتی به پاکسازی محل از تروریست ها مشغول می شوند و پس از پاکسازی محل، اسنادی مبنی بر همکاری ابو حلیم با داعش پیدا می کنند! اما پیش از آنکه فرصت رسیدگی به این موضوع را پیدا کنند، مأموریت جدیدی در سوریه به آن ها واگذار می شود.

 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
در این بازی به کرات دولت سوریه نیز به عنوان یک دولت غیر متعهد به قوانین بین الملی معرفی می شود که از سلاحهای کشتار جمعی استفاده کرده است.
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
در ادامه افراد گروه زمینه سقوط بشار اسد را فراهم می کنند. اما دخالت مستقیم روس ها در حمایت از دولت سوریه و درگیری آن ها با ارتش آزاد و گروه ببرها، مانع دستیابی سریع گروه به این هدف می شود.
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
به هر ترتیب سرانجام پس از کشمکش های فراوان دولت بشار اسد سقوط کرده و وی از سوریه می گریزد و سلاح های شیمیایی به دست ارتش آزاد سوری می افتد و جهان از بروز فاجعه ای بزرگ نجات پیدا می کند! 
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
 
سپس آن ها سعی می کنند تا در حین برگزاری مسابقه فوتبال بین دو تیم عراق و عربستان، پادشاه عربستان را ترور کنند. اما بااطلاع و اقدام به موقع ببرها این طرح ناکام مانده و پادشاه عربستان از ترور جان سالم به درمی برد. او پس از این اتفاق به یکی از حامیان مالی گروه ببرها تبدیل شده و درنبرد با تروریست ها از آن ها حمایت می کند!
در اقدام بعدی، آن ها از نیروهای ایرانی درخواست می کنند تا با ایجاد جنگی سوری و ساختگی میان بحرین و ایران، پای گروه ببرها را به منطقه بازکرده و در آنجا آن ها را نابود کنند!

 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
به دستور "سردار فربد" از فرماندهان رده بالای ایران( و با هماهنگی پادشاه بحرین) ، طی یک سری عملیات از پیش تعیین شده، جنگنده های بحرینی به جنگنده های ایرانی حمله کرده و بدین ترتیب آتش جنگ در منطقه افروخته می شود.
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
طبق پیش بینی ها، گروه ببر برای بررسی بحران به منطقه اعزام می شوند تا اوضاع مشکوک پیش آمده را بررسی کنند. زیرا طبق ادعای فرمانده آن ها، نیروهای ایرانی تنها مسئولیت ایجاد آشوب در مناطق و کشورهای خارج از ایران را عهده دار است.

 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
در همین زمان که گروه ببر رایزنی با مقامات ایرانی را آغاز کرده، ناو جماران خود را برای حمله به اهدافی در بحرین آماده می کند.
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
 

 در ادامه می بینیم که تروریست ها به منطقه نامعلومی نقل مکان کرده و درصدد انجام اعمال تروریستی جدید هستند و گروه ببرها خود را برای نبرد نهایی با آن ها آماده می کنند )هنوز قسمت آخر و نبرد نهایی این بازی عرضه نشده است (همان طور که ملاحظه کردید، داستان بازی )که در قالب کمیک های متحرک نمایش داده می شود خط ربط مستحکم و منطقی ای ندارد و پر از تناقضات و هجویات است. اما در این بین نباید از شیطنت ها و عقده گشایی های شرکت Kuma نیز غافل شد..
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
مثلا در این بازی ایران حامی تروریست و همدست با القاعده و اسرائیل معرفی می شود! همچنین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران عنصری خودرأی و خرابکار نمایش داده شده که حتی برای رسیدن به اهداف خود، ایران را هم قربانی می کند! آن ها همچنین افرادی بسیار ضعیف النفس هستند که درصورت افشای مقاصدشان بلافاصله خودکشی می کنند!
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
از دیگر نکات مهم در این بازی معرفی بشار اسد به عنوان قاتل مردم خود است! او از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده می کند.  
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
در ایران فردی که شباهت زیادی به اسفندیار رحیم مشایی دارد، با گروه ببرهای عرب، همکاری کرده و از شکاف درون نظام ایران صحبت می کند! این فرد بسیار ذی نفوذ بوده و در مجامع بین المللی (خصوصا نزد حکومت های ارتجاعی عرب) از اعتبار بالایی برخوردار است! چرا در کنار نمایش فردی شبیه به احمدی نژاد، فردی شبیه به مشایی هم نمایش داده می شود و وی را دلسوز نظام و مورد اعتماد جهانیان معرفی می کنند؟ آیا دست اندرکاران شرکت Kuma با چنین ترفندی به دنبال القای تفکری خاص در ایران و کشورهای عربی مخاطب بازی هستند؟
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
در این بازی، گروه تروریستی داعش نیز به نوعی تشکل یافته توسط جمهوری اسلامی ایران معرفی می شود ! در واقع شرکت Kuma قصد دارد تا با این فرافکنی توجه جهان عرب از واقعیت شکل گیری داعش در منطقه را منحرف نماید. کما اینکه در بخشی از داستان این بازی پادشاه عربستان (که از ترور جان سالم به درمی برد) برای مبارزه و نابودی داعش وارد عمل شده و حمایت مالی خود را از گروه ببرها اعلام می دارد!!
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
به هرتقدیر،"واحد ببر" یک بازی خارج از استانداردهای بین المللی است که فقط در راستای برخی عقده گشایی های سیاسی تولیدشده و در ساخت آن سعی شده تا با نمایش نمادین کشورهای عربی در قالب یک گروه متحد (امری که شاید تحقق آن به این سادگی ها نباشد) حس اعتمادبه نفس (از نوع کاذب!)را در میان آن ها زنده کرده و آن ها را برای مقابله با ایران اسلامی آماده نماید. یا به قول امیر میرزایی حکمتی: "هدف کمپانی Kuma ، این است که مردم ایران و جهان را متقاعد کند که هرکاری آمریکا در کشورهای دیگر انجام می دهد، اقدامی خوب است.

کالبد شکافی بازی ضد ایرانی
 
در هر حال باید توجه داشت که صنعت بازی سازی غرب برای گسترش اکار خود و القای اهدافش به افکار عمومی از هر ترفندی استفاده می کند و جا دارد مسئولین زی ربط با هوشیاری بیشتری در مورد این صنعت و مقابله با آن دست به کار شوند.


گزارش : محمد الماسی